Bobblehead Bunny

13 Ekim 2014

Aydınlatıcı Nasıl Uygulanır?


Bundan sonra her Pazartesi sizlere bilgilendirici bir yazı yazacağım. Bu konuda istekleriniz olursa yorum olarak yazabilirsiniz. Mümkünse elimden geldiğince yazısını yazmaya çalışırım.

Bugünse bana çok çok uzun zaman önce sorulan bir konu hakkında yazıyorum. Makyaj konusunda uzman değilim ama sizlere kendi aydınlatma uygulamalarımdan bahsetmek istedim.

Öncelikle aydınlatıcı çeşitlerini ayıralım.

İki çeşit aydınlatıcı var -ben öyle sanıyorum en azından- Birisi kapatıcı şeklinde olanlar, diğeri ise direkt aydınlatıcı olanlar. Kapatıcı formda olanlar çok ince ışıltı içeriyorlar. Bu yüzden daha tehlikesizler. Bu ürüne örnek olarak Rimmel London Match Perfection kapatıcıyı verebilirim. İkinci grup ise ışıltıları belli olan ürünler. Bunlar genelde toz oluyorlar. Örnek olarak The Balm'ın Lou Manizer'larını, Essence'in koleksiyon aydınlatıcılarını, Benefit'in Girl Meets Pearl'ünü verebilirim. Bu aydınlatıcılar kapatıcı gibi durmazlar ve ışıltıları daha fazladır.

Ben bu iki aydınlatıcı çeşidini farklı şekillerde uyguluyorum.


Önce kapatıcı formda olanları inceleyelim. Gördüğünüz gibi alın kısmında, kaş altında, burun kemiğinde, göz altında kapatıcı olarak, cupid's bow denen dudak üzerinde ve çenenin çıkık olan bölgesinde kullanıyorum. Aydınlatıcı daha aydınlık ve geniş gösterdiğinden zaten geniş olan bölgenize -mesela geniş alnınıza- uygulamamayı tercih edebilirsiniz. Aydınlatıcı uygulamanın temeli bunlar olsa da her yüz şeklinin kendine göre bir uygulama yöntemi vardır. Kusurlarınızın farkında olarak ve bol bol deneyerek doğru yöntemi bulabilirsiniz. 


İkinci çeşit aydınlatıcılarımız ise bol ışıltılı aydınlatıcılarımız. Disko topuna dönmemek için elimizi korkak alıştırmalıyız bu ürünlerde. Yukarıdakilerle hemen hemen aynı yere uygulanıyor. Tek farkı göz altına uygulanmaması. Göz altlarımız ışıl ışıl olsun istemeyiz :) Göz altı yerine uygulanan allığın hemen üzerine, elmacık kemiklerine uyguluyorum. Elmacık kemiklerini resmen ortaya çıkarıyor. Ayrıca çok sağlıklı bir görüntü yaratıyor. Ben resimde çizgi olarak çizebildim ama siz dairesel hareketlerle uygularsanız daha iyi sonuçlar alabilirsiniz. Ayrıca göz pınarınıza da aydınlatıcı uygulayabilirsiniz. Resimde göstermeyi unutmuşum. Ama gözleriniz birbirinden çok ayrıksa iyi bir sonuç vermeyecektir sanıyorum. 

Kısacası aydınlatma meselesinde en önemli şey yüzümüzün özelliklerini bularak aydınlatıcıyı kendimiz için en doğru şekilde kullanmak. Ayrıca da bol ışıltılı ürünlerle aydınlatıcı içeren kapatıcıları birbirinden ayırabilmek. Doğru yöntemle ve parlaklığı abartmadan çok sağlıklı bir görüntüye kavuşabiliriz. 

Umarım faydalı bir yazı olmuştur. 

Siz aydınlatıcınızı nasıl uyguluyorsunuz?






8 yorum :

  1. kas alti, goz pinari ve dudak ustune uyguluyorum ben mary lou manizerimi. bazen de allik alaninin ustune. fazla kacirirsam sexy mama kurtariyor beni :))

    bu arada guzel fikir olmus boyle bir yazi dizisi olusturmak :) blog dizaynla da ilgili birseyler de yazabilirsin. cok faydali olur :)

    bu arada ben daha once konuk yazarli makyaj duzeni yazilarini okumamistim. haftasonu baktim da guzel olmus epey. yeniden baslatsan mi ki acaba? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)

      Dizayn ile ilgili de yazabilirim ama çok üşeniyorum :D

      Beğenmene çok sevindim :) Ama çok kişi yazdı, bana sıktı gibi geldi biraz :/

      Sil
    2. Ben sikilmadim okurken :) sanirim zamaninda gondermeyenlerden dolayi sen sikilmissin? :) sen bilirsin tabi ki. ben okuyunca ozendim de biraz. dedim o zamanlarda da blog okuyor ve yaziyor olsaydim ben de yazardim biseyler dedim :) hehe :)

      Sil
    3. Aslında haklısın, biraz derdinden sıkıldım :D Ben de isterdim seni konuk etmeyi. Tekrar düşünürsem ilk sana haber vereceğim :)

      Sil
  2. çok sevdim! :)
    aydınlatıcı kullanmaktan hep kaçındım çünkü çoğu kişi -düzgün kullanmayı bilmediklerinden sanırım- dediğin gibi disko topu gibi oluyor, bu sebepten gözüm korkmuştu :D ama denemeyi düşünüyorum yazın sayesinde :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sana çok yakışır, aydınlatıcılara karşı ön yargın kırılır ^_^

      Sil
    2. en kısa zamanda bir tane edineceğim, ki senin önerdiklerinden olur bu sanırım, o zaman paylaşırım ve umarım gerçekten yakışır (●^o^●)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...