Bobblehead Bunny

26 Mayıs 2014

Doa Kozmetik Saç Bakım Yağlarım ve Hazırladığım Maske


Doa Kozmetik'i uzun zamandır biliyorum. Daha bloğum yokken bir alışveriş de yapmıştım kendilerinden. Hatta shea yağlarından şurada bahsetmiştim. Alışverişimden de kısaca söz etmiştim o yazımda. Doa Kozmetik blogger dostu da bir firma olduğu için elimde etkinliklerde yolladıkları pek çok ürünleri birikti. Ben de şu an kullanıyor olduklarımı topluca yazayım dedim. 

Doa Kozmetik Saç Bakım Yağları

Saçlarım kuru olduğu için yağ içeren saç bakımlarını çok seviyorum. Temizlemesi biraz zor oluyor ama ayda 2 kere falan tüm saçıma uyguladığım bir kür yapıyorum genelde. Bu karışımı bazen bu yağların hepsinden ve evde bulunan zeytinyağından falan yapıyorum, bazen sadece bazılarından yapıyorum. Nasıl yaptığımı hemen anlatayım.

Doa Kozmetik Saç Bakım Yağları

Soldaki Shea sağdaki Hindistan Cevizi yağı. Shea yağı daha yoğun bir yapıya sahip. Hindistan cevizi yağı yazın sıvı forma da dönüşebiliyor. Shea yağı da Hindistan cevizi yağı da kuru ve yapranmış saçlar için oldukça faydalı. Özellikle de boyalı saçlara sahipseniz bu iki yağı da sevebileceğinizi düşünüyorum.

Benim uzun saçlarım var. 1 tatlı kaşığından biraz fazla yağ koyuyorum her ikisinden de. Siz de miktarı kendi saçınızın boyuna ve ihtiyacına göre ayarlayabilirsiniz.

Doa Kozmetik Saç Bakım Yağları

Biberiye yağı saç dökülmesi ve kepeğe iyi gelen bir yağ. Ben çoğunlukla karışıma katmak yerine ilk önce saç diplerime bu yağı uyguluyorum. Hazırladığım diğer karışımı ise saçımın boy ve uçlarına uygulamayı tercih ediyorum. Tabii ki yine de kullanım şekli size kalmış, ben aklıma estiği gibi, biraz da saç yapıma göre uyguluyorum.

Macadamia yağı ise yine kuru, yıpranmış ve ısıl işlem görmüş saçlara ihtiyacı olan nemi veren bir yağ. Ben bir çay kaşığı kadar falan koyuyorum sanırım (kaşık kullanmadan göz kararı koyuyorum aslında)

Dilediğim yağları küçük bir kaba koyduktan sonra üzerine de saf zeytinyağı koyuyorum. Bize zeytinle uğraşan birinden gelmişti, sizde öyle bir şey yoksa marketlerde satılan sızma zeytinyağlarından da koyabilirsiniz. Zeytinyağını hemen hemen bir yemek kaşığı koyuyorum.

Sonra da yağları koyduğum ufak kabı içinde kaynar su olan büyük bir kaba oturtuyorum. Yavaş yavaş da karıştırıyorum. Katı olan yağlar da eriyor ve yağ ısınıyor. Sıcak yağ her zaman daha iyi geliyor bence saça.

Ayrıca karışıma bazen eczanelerde satılan B ve E vitaminlerinden (Bepanthen, Evigen) de ekliyorum. Doa Kozmetik'in de varmış vitaminleri, onları denemeyi de düşünüyorum.

Sonra da saçıma uyguluyorum. Bazen diplere de uyguluyorum bazen uygulamıyorum. Çok kafama göre yapıyorum anlayacağınız :D En son da saçıma bir havlu sarıyorum. 2-3 saat kadar bekleyip saçlarımı iyice duruluyorum.

Peki sonuçlar?

-Yıkamadan sonra saçlarım yumuşacık oluyor.

-Bu yumuşaklık 1 hafta kadar kalıyor sanki bende.

-Saçlarım daha az yıpranıyor düzenli kullanınca.

-İyi durulamazsam bir dahaki yıkamaya kadar saçlarım mat gibi kalıyor. Sanırım içinde katı yağ olmasından kaynaklı. Ama yine yıkayınca bu sorun ortadan kalkıyor. Güzel durularsanız sorun olmayacaktır.

-Saç boyamın rengini solduruyor ne yazık ki - kızıl saçlıyım- Ama her yağ bakımı solduruyor zaten ilginç bir durum değil bence.

Kısacası saçım için uyguladığım yağ bakımları genelde böyle oluyor. Her saçın ihtiyacı farklı olduğundan bana yarayan size yaramaz belki onu bilemiyorum. Ama yine de genel olarak nasıl yaptığımı anlatmak istedim. Eminim sizlerin de yakalayabileceği öneriler vardır içerisinde :)

Ayrıca kullandığım yağlar sadece saç için kullanılmıyor ama ben saçıma kullandığımdan bu yönünden bahsetmek istedim :)

Doa Kozmetik'te pek çok yağın yanında sabun, şampuan, gül suyu vb ürünler de bulabilirsiniz. Fiyatları da gayet makul. İncelemek isterseniz tıktık. 




4 yorum :

  1. Benim de saçlarım çok kuru.Bunu bir deneyeyim.:)

    YanıtlaSil
  2. bişiy sormak istiyorum iyice duruluyorum derken şampuanlıyormusun acaba? Sanırım böyle zamanlarda sülfatsız şampuan kullanmak lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki, yoksa yağların saçımdan arınması imkansız :) Ben genelde sülfatsız şampuanlar kullanıyorum ama şu an kullandığımda var maalesef :/

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...