Bobblehead Bunny

27 Aralık 2013

Watsons, Gratis, Rossmann ve Yaptıkları İndirimler Hakkında


Bugün, üçüne de gittiğim için bu üç indirim hakkında görüşlerimi ve bu üç mağaza hakkında genel düşüncelerimi yazacağım. 



Watsons benim ilk göz ağrımdı. O zaman yanılmıyorsam Gratis falan yoktu Watsons'a giderdik. Güzel ürünleri güzel fiyatlara alabilirdik. O meşhur magic lip balmları 2 lira mı neydi mesela. Şimdi o kadar tutuldu ki herhalde 5-6 liraya satıyorlar. Müşteri bir şeyi beğenince fiyat şişirmek nedir? Watsons ile ilgili tasvip etmediğim ilk şey bu şekilde fiyat şişirmeleridir. 

İkinci nokta ise indirimlerde pek dişe değer bir indirim yapmamaları. Rimmel London'da %50 yaparlarsa hoşuma gidiyor sadece onun dışında bir alana ikincisi %50 falan hiç hoşlanmıyorum. İki tane almak istemiyorum ben belki. En azından bir yüzde kırk yapın ki indirim var diye sevinelim bari biz de. İkinci gün indirim değiştirmeye de gitmeyin lütfen. İlk gün alışveriş yapana yazık değil mi? 

Sonra Watsons'ın bir sürü kendine ait ürünü var. İnsan indirimde onlara da %35-40 bir şey yapar ki biz de alalım. Katalog indirimlerinde doğru düzgün indirim yok, özel günlerde yok, olmuyor böyle... Herkes de farkında. Mağazada kimse de yoktu bugün baktığımda...

Ama sanırım şu noktada Watsons'ı takdir edebilirim bir tek. NYC ve Rimmel London ürünlerini neredeyse kendi ülkelerindeki satış fiyatıyla aynı fiyata satıyorlar. Evet zaten olması gereken bu ama çoğu markada yapılmadığı için takdir edilesi bir şey.



Gelelim Gratis'e. Gratis benim son bir yıldır başımın tacı oldu. Hem kendi ürünlerine bayıldım, hem Essence ve The Balm benim gönlümü fethetti. Her zaman kendimi kaybettiğim bir mağaza oldu. Ta ki geçen indirime kadar. Mağazada satılan kendi ürünlerinin etiket fiyatlarında değişiklik olmasa da kasada her birinden daha çok para alındı. Pamuklar ne zaman 4 lira olmuştu? Pierre F maskeler 3.5 iken ne ara 4 olmuştu? Kendi ürünlerinden istisnasız ne aldıysam kasada etikette görünen fiyatıyla satılmadı ve belki on lira fazla verdim ben fark etmeden. O gün alışveriş yapan binlerce kadın üç beş lira fazla verse bu şekilde kim bilir ne para kazanmışlardır. Böyle küçük hesaplar peşinde miydi Gratis? Paranızı güle güle harcayın ama güvenimizi kaybettiniz. 

Bu olanlar üzerine bir indirim daha olunca bir bakayım acaba tepkimizi anladılar mı dedim. Bugün gittim. Kendi ürünlerindeki etiket fiyatları gayet güzel yazılmıştı. Hatta indirimli fiyatlar yazılmıştı. Güzel güzel neyi ne kadara alacağımı hesaplama zahmetine girmeden gördüm. Demek ki isteyince oluyor değil mi? Lütfen böyle şeffaf olun. Zamma gidiyorsanız da kasada değil, alışverişte haberimiz olsun...

Bir de stok sorunu var Gratis'in. İndirimde bir şeyler bulmak imkansız gibi. Bunu çözmeleri gerektiğini düşünüyorum. 



Kapanışı olumlu yapmak istediğim için Rossmann'ı sona koydum. Rossmann benim Polonya'da tanıştığım bir drugstore. Orada fiyatları daha uygundu. Burada biraz daha pahalı ama çok pahalı değil. Yine de ucuzlatabilirler biraz diye düşünüyorum. Rossmann'ın iki indirimine şahit oldum ben. İlki bayram indirimiydi ki benim gördüğüm en harika indirimleriydi. İkincisi de hala devam eden indirimleri. Rossmann'ın şeffaf olmasını seviyorum. Bugüne kadar hiç etiket fiyatının kasa fiyatıyla uyuşmadığına şahit olmadım. 

Bugün indirimlerinde büyük bir alışveriş yaptım ve çok güzeldi. 62 lira mı ne harcadım ama eve getirdiğim şeyin haddi hesabı yok. Alışveriş yazımda hepsini göremeyeceksiniz çünkü bir kısmı hediyeydi ama neler aldım yani. Ayrıca annem de bir şeyler istedi. Ona da Rival de Loop'tan 40 liraya bir sürü krem aldım. Düşünün yani 1 gece 1 gündüz 2 göz kremi aldım. Hepsi olgun ciltler için. Drugstore her markayı denedi annem ve aynı olduklarını söylüyor. Biz de onlardan alıyoruz artık.  

Bu arada Rossmann indirimlerinde stok sorunu da olmuyor çok. Aradığım şeyleri indirimin son gününde bile bulmuştum geçen sefer. Makyaj ürünlerinde biraz tükenme olabiliyor ama stand boşalmış gibi olmuyor yine de. 

O kadar karlı ve güzel bir alışveriş yaptım ki ben bugün kendimi çok şanslı hissediyorum :D 


İşte insana indirim denilen şey böyle hissettirmeli. Eve geldiğimizde "Aaaa ben kandırıldım" yerine, "Ne güzel alışveriş yaptım ben, bir daha yapayım! " dedirtmeli.


Sonuç olarak: Watsons güzel indirimler yap ve fiyatları şişirme, Gratis etiket fiyatlarına dikkat et ve stok sorununu çözmeye çalış, Rossmann sen çok güzelsin kendini bozma sakın, bu arada normal fiyatlarda biraz indirim yapabilirsin!


Not: Peki biz ne yapabiliriz tüketici olarak diyorsanız eğer... Tüketici olarak sorununuzu söyleyebilir, hakkınızı arayabilir, gerektiğinde alışveriş yapmayarak onlara para kazandırmayabilirsiniz. Bu mağazalar biz alışveriş yaptığımız sürece varlar sonuçta farkında değil mi :) Ayrıca fiyatlara dikkat! Her zaman aldığımız şeyi araştırarak alalım...

Okuduğunuz için teşekkürler ^_^




47 yorum :

  1. watsons ve gratisle ilgili yazdıklarına katılıyorum harika bir yazı olmuş. tekirdağda da rossmann olsaydı keşkeee :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Keşke olsaydı ama buraya geldikçe gidersin olsun :)

      Sil
  2. Durumu ne güzel özetlemişsiniz. Bir de çalışanlarına biraz eğitim verseler, hiç olmazsa bilgilendirme yapsalar daha iyi olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Dediğinizi yazmadım ama o mesele de var haklısınız :/

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş :) Rossmann'ın geçen bayram indiriminde essence, rival de loop vs. gibi ürünlerde daha onceden de indirim vardı (markaların bazı ürünlerinde). Ve indirimli fiyat üzerinden indirim yapmışlardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) İndirim üzerine indirime rastlamadım ben canım, bilmiyorum :/ Ama sen diyorsan vardır :)

      Sil
  4. rossmannda stok sorunu yok dedin ya, içime soğuk sular serpildi ya :D
    bugün gidecektim, metroportu metrocity sanınca olmadı tabi, kısmet yarınaymış, gratis gibi olur diye çok korkmuştum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım öyle bir sorun yok bence özellikle kendi ürünlerinde. Ben geçen indirimde indirimin son günü mağaza kapanmak üzereyken annem ve teyzemle gittim ve aradığımız her şeyi bulduk :)

      Sil
  5. Ben gratisi çok seviyordum şahsen,indirimleri boldu.Fakat eskisi gibi indirim yapmadı bu sene ondan bişey demiyorum.Heleki yeni yıl indirimi,çok kötü bence.Watsons'ta bu sene çok kötü bence.İndirimin yakınından bile geçmiyorlar.İlk gün ikinci ürüne %50 yapıp,sonrada %35 indirim filan yapmaları çok kötü bence.Rossman ise burda olmadığı için hiçbir fikrim yok.Ben hepsinden yana çok sinirliyim valla. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gratis öyleydi ama geçen indirimde bozdu :) Watsons indirim ne demek bilmiyor bence :) Keşke olsa Rossmann orada en güzelleri o <3

      Sil
  6. Ben uzun süredir küçük esnaftan veya adını duyurmayan yerlerden alışveriş yapıyordum zaten. Muadilini bulmadığım ürünler dışında bu yerlerden bir daha alışveriş yapmayı zaten düşünmüyordum. Ayrıca bu Rossman yazısından sonra yarın mutlaka uğramam gerek artık. Hiç oradan alışveriş yapmamıştım, tabi koc İzmir'de sadece 1 tane olunca malesef böyle oluyor :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük esnaftan ben de alıyorum canım bazı şeyleri. Gratis on liraya satıyor Nivea roll-onu küçük esnaf altı liraya :) Rossmann en güzelleri indirim konusunda imkanın varsa uğra mutlaka :)

      Sil
    2. Merhaba. Koca Izmir'de bir tane Rossmann var deyince atladım hemen ama, kusura bakma. :) Izmir'deki Rossmann sayısı geçen ay 4'e çıktı. Karşıyaka, Kemeraltı, Çankaya ve Güzelyalı'da var. Ama tabii yine de yeterli değil, o ayrı. :)

      Sil
  7. Cok guzel bir yazı olmus bence. Ben de bugun hem Rossmann'a hem de Gratis'e gittim . İnanılmaz sinirlendim. Ecotools fırcalarda %40 indirim var diye gitmiştim. Fiyatları 50 kusur liradan 30 küsür liraya inmiş gozukuyordu. Kipa'da zaten fiyatları 32 lira . O kadar sinirlendim ki baska seyler bakacaktım cıktım alısveriş yapmadan. Rossmann gayet guzeldi bence de . Fiyatlarda artıs yoktu. Bir kac parrca sey aldım bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım :) Evet Ecotools konusunda büyük bir saçmalık var. Rossmann'da da normal fiyatları öyle :) En güzelini yapmışsın, güle güle kullan :)

      Sil
    2. Watsonstan aldigim 22 liralik sampuanin fiyati 28 e cikmisti indirimle kendi fiyatina geri donuyor urunlerin fiyatiyla oynanmisti her indirimde 200 tl civari harcardim hicbirsey almadan ciktim.Kimse beni enayi yerine koyamaz

      Sil
    3. Öyle saçma sapan indirimler olunca insan kendinin enayi yerine konulmaya çalıştığını sanıyor gerçekten :)

      Sil
  8. çok çok çok doğru tespitler.inşallah yetkililerden birileri yazınızı okur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Okurlar ama dikkate alırlar mı bilmem :)

      Sil
  9. balböceği tam benim değinmek istediğim noktaya değinmiş. ben artık gratise gitmiyorum bu yüzden, sadece ecotools değil nerdeyse tüm ürünleri aynı şekilde satıyorlar. The Balm ürünleri mesela, her seferinde indirimsiz fiyatını yükseltip o fiyat üzerinde indirim yapıyorlar, bu kadar sahtekarlık da olmaz yani çok sinirlendim artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dikkatli inceleyip almak lazım. Bu sefer gittiğim mağazada fiyatlar net bir şekilde ortadaydı, yoksa alışveriş yapmayacaktım. Umarım her indirimde böyle olur.

      Sil
  10. Fiyat uygunluğu,çalışanlarının kalitesi olsun Rossmann her zaman favorim.Kendi ürünlerini de ben çok başarılı buluyorum. Standlarda herşeyi özgürce karıştırabiliyorum kimse tepemde dikilmeden...Çalışanları çok saygılı.Gratis'e indirim olsun olmasın ne zaman gitsem o The Balm standının iğrenç görüntüsünden nefret ediyorum.Bütün testerlar kazınmış,yerinden sökülmüş,talan edilmiş...İndirim zamanlarında bile standlar rezalet halde...Kozmetik dışı ürünlere bakıcam mesela bir sürü ürünün koruma bandını açılıp saçılmış...Bugün gittiğim bir şubesinde biri ojesini silmiş pamuğu da body mistlerin olduğu yere bırakmış yemin ediyorum midem kalktı...Her seferinde talan halinde ve pis bir görüntü.İnsanın alışveriş yapası varsa o da kalmıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum. Rossman'ın çalışanları çok seviyeliler. Gratis'tekiler surat falan yapıyorlar bazen. Gratis indirim zamanı talan oluyor, Rossmann yine tertemiz oluyor :) Rossmann indirim de yaptığı zaman bir tane ^_^

      Sil
  11. Valla senin bu analitik ve eğilip bükülmeyen yazilarina bayılıyorum, cok samimi geliyorsun bana severek takip ediyorum bloglovinden :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumun beni aşırı mutlu etti gördüğümde :) Umarım hep takip edersin ^_^

      Sil
  12. Gratis'in yaptığını bilmiyordum ben. Standta ayrı, kasada ayrı fiyat olması suçtur. Tüketici haklarına şikayet edildiğinde ceza alabilirler. En azından sikayetvar'a yazılabilir bu tür şeyler. Çünkü Tüketici hakları da sikayetvar da biz önemsemesek de etkisi yüksek mecralar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gratis yapıyor ne yazık ki bazen. Mutlaka fiyatlara ve fişine dikkat et. Şikayet etmek falan da çok uğraştırıcı şeyler genelde yapmıyoruz tembelliğimizden aslında haklısın :/

      Sil
  13. Öyle güzel anlatmışınki rossmana karşı merakım dahada fazlalaştı, kısmetse yarın bende uğrayacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka uğra yakınında varsa, çok güzel ürünleri var :)

      Sil
  14. ellerine sağlık iç sesim olmuşsun.ilk gün %50 indirimi görüce bourjois da koştum watsonsa.indirimden bir gün önce standları kaldırmışlar artık gelmicekmişş..e ne die koyuyon ozaman bangır bangır! orda da görevli etiketleri şişirmekle meşguldü.baya gıcık olmuşum yalnız :D rossmann candır!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bourjois indirimi var diyip stand mı kaldırmışlar? Hiç haberim yoktu ondan :/ Rossmann cidden candır :)

      Sil
  15. Benim bulunduğum şehirde de sadece Gratis ve Watsons var ancak indirim zamanları özellikle Gratiste felaket bir karmaşa oluyor. Örneğin dün kendilerine ait olan markalardan bir tanesinin duş jelinde çok satan kokulu olan diğer kokulara göre 2 kat fazlaydı. Gramajlarına falan baktım her şey aynı. Sadece çok satan koku diye 2 kat fiyat koymaları da çok saçma geliyor bana. Keşke Rossmann da açılsa da ordan da alışveriş yapabilsek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok satan koku diye aynı ürünü pahalıya mı satıyorlarmış :/ İşte bu çok satanı çok paraya satma kavramı beni uyuz ediyor. Keşke açılsa :)

      Sil
  16. Watsons bana oldum olası soğuk bir yer olarak gelmiştir. Sanırım çalışanlarından dolayı. Gratis o yüzden bana daha samimi gelmiştir 1-2 şube dışında peşime takılan hiç olmadı. Hele yaşadığım yerdeki gratis çalışanları ben yardım istemedikçe yanıma gelmez yardım istersem güler yüzlü davranır onlara yakın bir yerde ürün bakıyorsam aramızda mesafe açarlar. Blogumda bu gratis indirimde aldıklarımın fiyatlarını yazınca biri fiyatları yanlış yazmışsın The Balm İnstain allıklar indirimsiz 33 liraya satılıyor dedi bana. Hayır dedim bizim gratis indirim öncesi fiyatı şişirmiyor 1 hafta önce 29 lirayken indirimsiz satış fiyatı hala o fiyattan indirim yapıyor diye. Fişinin fotoğrafını koydum sonra hatta. Hala düzgün çalışan şubeler var. Rossmann'a gelince gerçekten çok seviyorum fiyatlarınıda uygun buluyorum stokları her zaman bulunuyor her ürünün testerı mutlaka var tek eksikleri şube sayılarının azlığı bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence şubeden şubeye böyle farklılıklar olması da bir sorun. Genel bir fiyat ve çalışma politikaları olmalı.
      Rossmann daha buraya geleli çok olmadı ama mutlaka zamanla şubeleri çoğalır o sorun da çözülür :)

      Sil
  17. Aynen katılıyorum, Watsons iyice gözümden düştü, Gratis indiriminde Bodrum da bişi bulmak mümkün değil, Rossman nolur Bodrum'a mağaza açççççç
    Ayrıca çalışanlar hiç bir şey bilmiyorlar, bana sordukları oluyor, o kadar yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışanlar öğrenecek kadar çalışmıyorlar sanırım sorun bu :)
      Umarım açılır Rossmann oraya da :)

      Sil
  18. Watsonsin ilgisiz elemanlarini hic sevmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kasada eleman bulamıyorum ben bazen beş dakika bekliyorum. Biraz daha ilgili olabilirler o konuda.

      Sil
  19. Çok güzel yazmışsın canım.
    Bende sana katılıyorum aynen canım. Watsons indirim yapmasa da olur zaten yapmıyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)
      Yorumuna çok güldüm :D Rimmel London'da güzel bir indirim olmadığı sürece benim gözümde de yapmıyor sayılıyorlar :D

      Sil
  20. Watsons ve Gratis'i sevmiyorum artık! Rossmann'ın o güzelim indirimlerini ve dolu dolu stoğunu gördükten sonra asla olmaz ö.ö

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet stok sorunu olmaması, indirim yapınca tam indirim yapıyor olmaları güzel bir şey :)

      Sil
  21. geçen annem gratisten mağza görevlisinin verdiği rimeli bakmadan almış testrda görmüş ürünü snra açlmamış olanı aldgını sanmış yolda gderken farkettmki ürün şeridi yani bandı pis açılmış tekrar kapanmış yaklaşk 4 dakka oldu götürdm almadılar yok szi açmışsnzdr falan diye bnde 4 dakikada bir şerit bu kdr pislenmez saçmalamayın dedm annemde arkamdan geldi ancak annem bağırıp çağırınca sağlk bakanlğna şikayet ederm diyince değiştrdiler. sonuçta ürünü gözüme kullanıcam yani o günden snra her gratise girdiğimde didik didik temz ürün arar oldum güven kaybettiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki satılan ürünü açtıkları da oluyor. Ya da açılmış ürünü bantlayıp sattıkları. Kime güveneceğiz şaşırdık vallahi, kavga edip hakkınızı aramakla iyi etmişsiniz.

      Sil
  22. Gratis de arada bi güzel indirimler oluyor Rossman da güzel ama Watsons da indirim yalan hiç begenmiyorum :(

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...