Bobblehead Bunny

8 Kasım 2013

Alışveriş-18- İstanbul Kitap Fuarı


Bugün çok farklı bir alışveriş yazısıyla karşınızdayım :) Daha önce hiç ne kitap aldığımı ne de okuduğumu paylaşmıştım. Bloğumun bunun yeri olduğunu da düşünmüyorum, okuduğum kitapların ilginizi çekeceğini de :) Ama kitap fuarı biraz ayrıcalıklı bir yer gözümde. O yüzden belki gitmek isteyenleriniz olur diye yazısını yazayım dedim :)

Bu sene çok fazla kitap almadım ben. Hem çok param yoktu, hem de çok istediğim bir şey yoktu. Eskiden çok kitap okurdum ama şimdi pek vakit bulamıyorum. Bulsam da okuduklarım ya okuduğum alanla ilgili ya da genel kültürüm artsın diye kendimi zorlayarak okuduğum sıkıcı kitaplar. "Zevk için okuma" yapma olanağım çok olmuyor. O yüzden roman falan almıyorum da pek. Zaten evde 20 tane falan okunmamış kitap var, gerek de yok :)

Fuardaki indirimleri değerlendirmem gerekirse eğer bence çok süper bir indirim yoktu. Kitap yurdundan da benzer fiyatlara alınabilir çoğu. Şahsen ben oradan bol bol alışveriş yapıyorum. Büyük yayınevleri (Can, İnkılap, YKY, Altın vb. ) genelde %20, %25 veya %30 indirime sahiptiler. Artemis ve Pegasus da aynıydı sanırım. Ama Artemis'dekiler söylediklerinden daha çok indirim yapabileceklerini söylediler. Pazarlık yapmaktan çekinmeyin :) Çok kitap çeşidi olmasa da April'de güzel bir indirim vardı. Bunun dışında ucuz fiyata dünya klasikleri bulmak mümkün ama çevirmeni belli olmayan, çalıntı mıdır değil midir anlaşılmayan çevirilere sahip olan kitapları okumak istemediğimden almadım. (Çevirinizin sizden habersiz başkasınınmış gibi basıldığını ve bunun için elinizden hiç bir şey gelmediğini düşünün, işte pek çok dünya klasiğinde çevirmenlerin düştüğü durum o) Neyse, gelelim aldıklarıma :)


Bunlar toplu görüntüsü. Tek kareye sığdırmakta zorlandım :)


Bu ikisini adını bile hatırlamadığım bir yerden aldım. Sis yayınlarının ama onun standı değildi. Her şey yarı fiyatınaydı. Alice in Wonderland & Through the Looking Glass'ı 3 liraya (Evde vardı aslında dayanamadım aldım :)), Heart of Darkness'ı ise 2.5 liraya aldım yanılmıyorsam. Heart of Darkness'ı Polonyalılar pek sahiplenmişlerdi. Kitap İngiliz edebiyatından sayılsa da Joseph Conrad aslen Polonyalıymış, merak ediyordum, aldım :) Dilleri İngilizce belirtmem gerekirse :)


Fono Yayınlarının indirimi hiç iyi değildi. %20 indirim vardı. Ama Almanca seviye kitapları normalde aşırı pahalı, bunlar sekizer liraydılar o yüzden oradan aldım. Daha birinci seviyedeyim bakalım ilerleyen yıllarda neler olacak :) 


Bu üçünü April Yayınlarından aldım. April her sene güzel indirimler yapan bir yayın evi. Pek çok kitabı beş liraya sattıkları yetmiyor, kalanlara da %30 indirim yapıyorlar. Baştaki ve sondaki beş liraydı. Konuları hoşuma gitti :) Ortadaki ise minik kitaplardan. 10 liraydı 7'ye geldi. Sevmem aslında küçük kitapları ama bayağı uyguna geliyorlar :) Altın Yayınları'nda Canan Tan'ın küçük kitapları da bu fiyataydı aklıma gelmişken söyleyeyim :)


Çıkmadan önce Penguen'e bir uğrayayım dedim. Bir ayraçla not defteri, bir de cilt dergi aldım. İçinde 12 sayı oluyor. Ayraç 3.5, defter 3, cilt ise 6 liraydı. Bayağı uygunlardı yani :)

Multilingual yayınları yoktu. Sanırım Çemberlitaş'a gitmem lazım. Sel Yayınlarından da bakacaklarım vardı ama acelemiz vardı unutmuşum. O yüzden bu kadar oldu bu sene :)

Bunların haricinde belki ilgisi olanlar olur diye belirteyim Bilgisayarla ilgili kitaplarda da indirim vardı. Kodlab'da %50 Pusula'da %30 indirim vardı. Ben pek anlamam ama erkek arkadaşım bayağı bir şeyler aldı, ilgilenenlere duyurulur :)

Çocuk kitaplarında da indirim mevcuttu. Yayın evi adı aklıma gelmedi ama bakınırsanız bol bol bulacağınıza eminim :)

Fuarın yer aldığı TÜYAP'a Metrobüs'e binip Beylikdüzü yönündeki son durağa giderek ulaşabilirsiniz. Durağın adı da Beylikdüzü Sondurak zaten kaçıracağınızı sanmıyorum ^_^Oradan inince kalabalığa kapılırsanız kolayca ulaşabilirsiniz :)

Fuara giriş öğrencilere ücretsiz. Normalde de 7 lira sanırım. Ama köprünün ayağında 2.5 liraya kadar fuar davetiyesi satanları bulmak mümkün :)

İstanbulluysanız ve hala gitmediyseniz bu hafta sonu fuarın son günleri. Kaçırmayın derim ^_^

Ne düşünüyorsunuz ^_^ Siz kitap fuarına gittiniz mi? Arada böyle farklı alışverişlerimi paylaşayım mı sizce? Kıyafet, kitap, takı, kırtasiye vs. alışverişleri de yapıyorum ama hiç bahsetmiyorum çünkü :)



12 yorum :

  1. bence paylaşmalısın hatta okuduğun beğendiğin kitapları bile paylaşabilirsin ben arada sırada bloğumda kitap yorumları da yapıyorum ve olumlu yorumlar aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap paylaşmayı çok yakıştıramıyorum kendime ama ne bileyim belki :) Daha önce hiç paylaşmadım şimdi tuhaf geliyor :)

      Sil
  2. Nisan gelse de İzmir'de de fuar olsa, imza günleri olsa :)
    Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizde de Nisan ayında mı oluyor :)
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Ben daha önce hiç gitmedim pek de olmuyor bizim buralarda :) Çok kitap almadım diyorsun ama bunlarda az değil .Sıkılmadan okuman dileğiyle canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap yurdunda her gün kitap fuarı :) Ama tabii fuarın havasını solumak başka, umarım bir gün katılma fırsatın olur :)
      Önceki yıllarda çok daha fazlasını aldığım için az geldi. Çok teşekkür ederim ^_^

      Sil
  4. Ne güzel kitaplar almışsın öyle ben kitap alırken isimlerine ve kapaklarına bakarım :D İçim ısınırsa alırım bunlara çok içim ısındı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben de kapaklarına dikkat ediyorum. Çok al beni demeyen kitaplar ilgimi çekmeyebiliyor. Beğendiğine sevindim :)

      Sil
  5. Bence cok guzel bir paylasim olmus. Kitap yorumlari veya yazilari okumaya bayiliyorum
    Takipteyim seni :) Sevgilerle

    Banada beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bende kitap yorumları pek olmuyor ama umarım yazılarımı seversiniz :)
      Sevgilerimle ^_^

      Sil
  6. Mimledim tatlım senı
    http://kzmtkkokos.blogspot.com/2013/11/tag-i-love-autumn-sonbahari-seviyorum.html

    ;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...