Bobblehead Bunny

10 Ekim 2013

DIY-Kendin Yap- Eski Farlardan Oje Yapalım!


Eski farlarınızı ve kullanılmayan beyaz ve şeffaf ojelerinizi değerlendirmek istemez misiniz? O zaman doğru yerdesiniz :) Bugün eski farlarımızdan oje yapacağız :)


Malzemelerimiz bunlar.

1- Beyaz veya şeffaf oje- rengin belli olması için açık renk olması lazım.
2- Eski farlarınız
3- Küçük kağıtlar
4- Masanız kirlenmesin diye kağıt gazete vb.
5- Kürdan, spatula, çay kaşığı vb. farı kazıyabileceğiniz bir şey. 


Masama kağıdı serdikten sonra küçük iki kağıdı üzerine koyuyoruz. Farlardan istediklerimizi spatula ve kürdanla kazıyarak kağıtlara döküyoruz. 


Kağıdı resimdeki gibi kıvırarak ucunu oje şişemize yaslıyoruz. Kürdan yardımıyla ve eğerek şişeye döküyoruz tüm farları. 


2. rengi değiştirdim sonradan ilkine çok benzer diye :) Her neyse, farı döktükten sonra çalkalıyoruz, ve kürdanı şişeye sokup çevirerek karıştırıyoruz. Çay karıştırır gibi yapabilirsiniz :)


Sonuçta farklı renklerde ojeler elde etmiş oluyoruz :)


Bunlar da benim elde ettiğim renkler. İkisini de çok beğendim. Hem eski farlarım, hem kullanılmayan beyaz ojelerim değerlenmiş oldu. Bir taşla iki kuş diye buna derler ^_^

Fikir benim değil, internette gördüm ama beğendiniz mi? Düşüncelerinizi merak ediyorum ^_^

32 yorum :

  1. bende kullanacağım kadar bişeyin üstüne döküyorum yeterli miktarda far döküyorum her seferinde ayrı bi renk oluşuyor :) çok tatlı renkler olmuş eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek kullanımlık olması adına seninki de güzel fikir :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Çok güzel renkler olmuş güzel bi geri dönüşüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin kadar yaratıcı olamam ama teşekkür ederim :)

      Sil
  3. bende eski allıgımdan yapmstım baya da kullandım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allıkla da olabilir aslında, o da güzel fikir ^_^

      Sil
  4. tırnağa sürüldüğünde çok açık bir renk olup kat kat sürmeme rağmen bir işe yaramamıştı benim yaptığım, koyu bir mavi ve bir adet far kullanmıştım ya da ben beceremedim sizinki güzel olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de farın pigmentasyonu kötüdür, ondan olmamıştır :/ Teşekkür ederim :))

      Sil
  5. Super olduuu :) Ellerine sağlık harika fikir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Fikir benim değil ama olsun ^_^

      Sil
  6. Çoook güzel olmuş renklere ba yıl dıııım!! :) Bende turkuaz yapmıştım çook önce güzel olmuştu ama çabuk bozulmuştu =/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım ^_^ Bilmiyorum ne kadar süre dayanacaklar, ama çok şeker oldular ^_^

      Sil
  7. Beyaz oje içine koyu renkler damlatıp yeni renkler oluşturdum zaman zaman ama bunu hiç görmemiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanında onu ben de denemiş ve hoş renkler elde etmiştim :) Bu da farklı bir versiyonu :)

      Sil
  8. iki renk de çok tatlı olmış cnm :) beğendim ben.

    YanıtlaSil
  9. Çok yaratıcı gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimin aklına geldiyse valla, cidden çok yaratıcı :)

      Sil
  10. Çok iyimiş. En kısa zamanda uygulayacağım bu yöntemi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Umarım güzel bir sonuç alırsın :)

      Sil
  11. ilk defa gördüm bu fikri :)

    Harika bir fikir, en yakın zamanda deneyeceğim...

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Umarım istediğiniz renge kavuşursunuz :)

      Sevgiler ^_^

      Sil
  12. Çok başarılı, eline sağlık gerçekten güzel olmuş

    YanıtlaSil
  13. harika harika ayyyy bayıldım, denemeye gidiyorum derhal:) acaba simli farlar nasıl sonuç verir? hemen denemeye gidiyorum teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simli farlar nasıl sonuç verir bilmiyorum hiç :) Ama sedefli bir etki yaratır muhtemelen. Ben teşekkür ederim ^_^

      Sil
    2. az evvel yeni ojemi üretip sürdüm, ama simli pek güzel olmadı bence :P benden söylemesi.
      tekrar teşekkürler
      İyi bayramlar :)

      Sil
    3. Demek ki simli farlarla güzel olmuyor. Ben teşekkür ederim bilgi verdiğin için. İyi bayramlar ^_^

      Sil
  14. İlk defa gördüm böyle bişi yaratıcı :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...