Bobblehead Bunny

16 Eylül 2013

Makyaj Düzeni Serisi-9- Miss Firuz ve Çekmeceleri


"Makyaj düzeni serisinde her pazartesi olduğu gibi bugün de yeni bir konuğum var. Geçen hafta Bakımlı Olmak Aşktır konuğum olmuştu. Yazısını kaçırdıysanız tıktık. Bu hafta ise sevgili Miss Firuz kozmetik, makyaj düzenini ve favori ürünlerini bize anlatacak. Acaba onun düzeni nasılmış?"


Merhaba arkadaşlar!
Arkadaşım Alice’in bu Makyaj Düzeni serisi fikrine bayıldığım için ben de katılmak istedim. Haftalardır diğer arkadaşların koleksiyonlarına ve düzenlerine keyifle göz atıyorum.

İşte benim odamdaki makyaj yaptığım kısım burası, ışık biraz yetersiz maalesef, yakın zamanda bu sorunumu çözmek için bir şeyler yapacağım.  Aynalı makyaj masamı evini yeniden dekore ettiren bir tanıdığımızdan aldım. Yandaki kapaklı dolap ise çook eskiden yüklük dolabımızın parçasıydı.

İlk çekmecemin, sol yarısına takılarımı, sağ yarısına ise bütün makyaj malzemelerimi koyuyorum. Takıları koymak için kullandığım renkli kutular IKEA Çocuk bölümünden, makyaj malzemelerimi koyduğum şeffaf plastik bölmeler ise yine IKEA’dan ama ismini bilmiyorum.

Yakın zamanda kullanmadığım ne kadar makyaj malzemesi varsa, arkadaşlarıma dağıtarak veya atarak elimden çıkardım. Çekmecelerimde çok fazla malzeme olunca, ihtiyacım olan şeyleri almak bile rahatsız ediyordu. Mesela ten rengime uymayan veya yapısını sevmediğim 5 pudra elimdeyken, kendim için uygun olan pudrayı almak gereksiz gibi hissettiriyordu. Dediğim gibi elimden yıllardır birikmiş gereksiz yığını çıkarınca bu kadarcık kaldı koleksiyonum. J


İşte tüm koleksiyonum! (Bir de elimde 2 büyük far paleti var, buraya sığmayan)

En solda allıklar+bronzerlar, ortadaki bölmelerden birinde pudralar+fondötenler+kapatıcılar, ortadaki diğer bölmede rujlar+lipglosslar en solda ise farlar+rimeller. Benim yüzüm yoğun çilli olduğu için fondöten sürme alışkanlığım yok, arada porselen tarzı bir görüntü istediğim zamanlarda kullanıyorum. Eskiden koyu dumanlı göz makyajları yapardım ama şu sıralar daha aydınlık bakışlar, dolgun kirpikler hoşuma gidiyor. Almayı en çok sevdiğim makyaj malzemesi kesinlikle rujlar. Özellikle kış gecelerinde Blair Waldorf stili koyu lipglosslar kullanmayı seviyorum.


İkinci çekmecemin sağ tarafında makyaj havlum, pamuklarım, ıslak mendillerim ve tarağım duruyor. Çekmecede dağılmasınlar diye altına kaydırmaz denilen plastiklerden koyuyorum. Kalpli kutunun içinde ise sık kullanmadığım nemlendiriciler, yara bantları, antibakteriyel jel ve kalemtraş bulunuyor.



İkinci çekmecemin sol kısmındaysa tamamen tırnaklarımla ilgili eşyalar var, şeffaf bölme yine IKEA’dan mutfak kısmından olmalı, içinde sevdiğim ojelerim bulunuyor. Yanındaki kutuyu TepeHome’dan almıştım ama sonradan dışını yapışkanlı kağıtla kapladım, içinde tırnak törpüsü, makası, oje kurutucu sprey vs. duruyor. Arkadaki kutudakiler ise denediğim ama pek beğenmediğim ojeler. 150ye varan oje koleksiyonumu artık hiç kullanmadıklarımı annemin manikürcüsüne vererek yarıya indirdim.



Bu plastik rafları annem zücaciyecilerden almış sanırım, rengini sevmiyorum ve boyamayı düşünüyorum. Normalde 3 rafı var ama ben ortadakini çıkardım. Alt kısımda severek kullandığım bakım ürünlerim var. Vücut losyonu, saç köpüğü ve kremleri, güneş kremi, el ve ayak kremleri, yüz peelingi, makyaj temizleyici, aseton ve benzeri her şey burada bulunuyor. Üst kısımda ise parfümlerim, minik boy fırçalarım ve temiz fırçalarım duruyor.




Aynamın önündeki bu kaplardan birinde kullanılmış fırçalarım, diğerinde ise göz ve dudak kalemlerim bulunuyor. Kalemleri koyduğum kap bir mum kabıydı sanırım Boyner’den, diğer kap ise Coca Cola’nın promosyon teneke kutusuydu onu da yapışkanlı kağıtla kapladım.


Koleksiyonumdaki favori 5 ürünüm;

  1)     Rimmel Sun Shimmer Bronzer; isminde shimmer geçse de mat,kalıcılığı yüksek ve uygun fiyatlı bir bronzer. Hele de benim gibi indirimde denk gelirseniz tadından yenmez! Fiyatı 16 TL.

     2) Deborah Milano Pudra; denediğim pudralar arasında yüzümü porselen gibi gösteren ve en önemlisi kaşındırmayan tek pudra. Zaten uygun fiyatlı bir ürün ama Watsonslarda sık sık indirime giriyor. 20 TL
     
        3)  The Balm Pinstripe Allık; bu seri geldiğinde sanırım küçük çaplı izdiham yaşandı. Ben bu mürdüm rengini özellikle çillerimle güzel bir uyumu olduğu için seviyorum. 27 TL ama The Balm da sık indirime giren bir marka, ben Gratis’te 1 alana 1 bedava indirimi sırasında hiç tanımadığım bir kıza gel ikimiz de birer tane alıp yarı yarıya ödeyelim diye teklif etmiştim. Adı Elif o da okuyorsa eğer, akıllılık ettik dimi ama? J

    4)   Maybelline Falsies Black Drama Maskara; bu maskaradan ötesi yok nokta. Nice high-end de bulamadığım dolgunluk ve uzatmayı sağlayan bir ürün. 20 TL

      5)  Mac – Party Line Lipstick; sanırım listemdeki tek uygun fiyatlı sayılmayabilecek ürün bu. Ben rengine, yapısına, kokusuna bayıldığım için favorim, ama benzeri elbette ki bulunabilir. Özellikle Maybelline Color Sensational rujları tavsiye ederim. Mac rujların fiyatı 50 TL.

İşte benim tüm koleksiyonum bu kadardı! Koleksiyonum şimdilik az ve öz, umarım beğenmişsinizdir! Arkadaşım Alice’e teşekkür ederim beni de bu projeye dahil ettiği için.

7 yorum :

  1. bu nekadar eşya yaa buna rağmen çok düzenli tebrikler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bana hep çok dağınık gibi geliyor yine de :)

      Sil
  2. Çok keyifli bir seri olmuş,severek okuyorum. Şefaf bölmeler çok kullanışlı görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seriye katılma şansı verdiği için Alice'e teşekkürler. Şeffaf bölmeler IKEA'dan, çok uygun fiyatlara çeşit çeşit bulabilirsiniz. :)

      Sil
  3. Çok güzelmiş keyifle okudum MissFiruz a da teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  4. ay ben çok seviyorum makyaj düzeni yazısı okumayı yaaa. ben de yapmak istiyoruuuum :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...