Bobblehead Bunny

17 Temmuz 2013

Kozmetik Dışı- İç Sıkıntısı, Sınav Sıkıntısı, Sıkıntı, Stres


Çok karamsar bir başlık attığımın farkındayım. Çok karamsarım sevgili izleyicilerim. Bilen bilir bu pazar sınavım var. Hani yaklaştıkça afakanlar basar ya insanı. Bugün tam olarak o geldi. Artık çalışmayı bıraktım. Yoksa sıkıntıdan o gün çözemeyeceğim. Hani kontenjan çok yok yoksa bu kadar sıkılmayacağım. Mütercim Tercümanlık 4 kişi alıyor, İngiliz Dili ve Edebiyatı ise 2. Mütercim kazanmam adıma daha iyi olur. Ama onun puanı da daha yüksek. Aslında puanla da alakalı değil. Tamamen sınavda benim bölümden mezun birilerinin benden yüksek puan almamasıyla alakalı. Ona göre girebilirim. Ama ben bir sene daha çalışamam. Bir sene evde oturup ders çalışamam. Geldim 21 yaşıma (tam iki ay kalmış, sıkıntıya girdim iyice) bir de 1 sene beklesem, sonra zaten 3 sene okuyacağım. 25 yaşımda mı okul bitireceğim? Hem de ilk 4 yıllık diplomam olacak. 6 yıl tıp okur doktor olurdum o kadar beklemek istesem. Hoş zaten toplamda 6 yıl okumuş olacağım.
İstanbul Üniversitesi dışında bir yer de düşünmüyorum. Yoksa özelde falan kazanırım herhalde ama ben özel okulları sevmiyorum. İstanbul Üniversitesi'ne sempatim var çocukluğumdan beri. Nedendir bilinmez. Hani eğitimi de bozdu diyorlar. Ama o kapıdan girmek istiyorum ben. Hayatımda kendim adına en güzel gelişme olur herhalde. Küçük bir çocuk gibi oturup yumruklarımı vura vura ağlamak istiyorum. Banane orası olsun diye. Olmazsa çok büyük hayal kırıklığı yaşayacağım sanırım. 

Şimdi Pazar gününe tam 3 gün kaldı. Sabahın bir körü sınava gideceğim. Cam kenarında olmaz umarım sınavda oturduğum yer. Bir de perde yoksa ohhh. Alice kafayı yer. Ben güneşten neredeyse nefret ederim. Hani o olmasa yaşam olmaz falan diye hürmetimden nefret edemiyorum. Güneşten bucak bucak kaçarım. 3 saat güneşin alnında soru çözmek bana yapılabilecek en büyük işkence olsa gerek. Sonra karnım ağrır benim. Hani bunu söylemek utanç verici ama heyecan ve stres durumunda direkt mideme karnıma vurur ağrısı. Ben sınavları sevmem ki hiç. Hani kilitlenip kalacağım kalem oynatamayacağım diye korkuyorum. Dikkatim dağılacak öyle bakıp kalacağım diye korkuyorum. Kazanamazsam ne yaparım, kendime kızarım diye korkuyorum.

Çok sıkıntıdayım çok. Panik halindeyim şu an. Geçse de kurtulsam. Size de çok güzel yazılar hazırlasam. Şu yük de kalksa gitse.

Buraya kadar okuyanlara teşekkür ediyorum. Yazdım ama içimdeki sıkıntı hafiflemedi. Ne yapsam da gitse bir öneriniz varsa seve seve uygulamaya razıyım. 

16 yorum :

  1. Üniversiteyi bitireli 1 yıl oldu ve inan işsizlik sorunu bu sınav stresinin yanında ve çektiğin can sıkıntısının yanında solda 0 kalıyor.Şu anda keşke sınavım olsa da ben strese girsem :)Kusura bakma direk girdim konuya ama bugüne kadar birçok sınava kendimi şöyle motive ettim :) Başaracağım ve ben sınavımı çözerken hiçbir neden beni bundan alıkoyamayacak. Beni ilgilendiren tek şey sınavım ve sınav süresi boyunca sadece sınav kağıdına odaklanacağım :) Sana tek tavsiyem derin bir nefes al ve gülümse hem şuan hemde sınavda bunu yap başaracağına eminim :) Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman işsizlik sorununu düşünmeyeyim şimdiden :)

      Çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz için, dikkate alacağım :)

      Sevgiler :)

      Sil
  2. Seni şu an benden iyi kimse anlayamaz.:( 0,1 puanla bütünlemelere kalan ben zaten 2 yıl sınıfta kalan ben bi de üstüne temizi 6 yıllık okulda okuyan ben.:( Ama ben inandım ikimizde yapıcaz.:) Ben de haftaya cuma rahatlamış olucam. Sana çok çok başarılar, dualarımda sana da yer ayırdım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seni çok iyi anlıyorum. Çok teşekkür ederim. İkimiz de başaracağız :) Ben de senin için dua edeceğim, sana da başarılar dilerim :)

      Sil
  3. cnm benm çalışan insan sıkıntısı bu bilirim demek ki iyice biliyorsun herşeyi bence hiç panikleme ben sana güveniyorum ve bize güzel haberlerle geleceğine inanıyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim. Bilmiyorum valla çalıştım mı, kendimi bir şey bilmiyor gibi hissediyorum. Güzel motiven için ayrıca teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Canım benim hiç sıkma canını lütfen her şey olacağına varır. Sen yeterince çalıştın ve hazırsın. Bunu düşün ve rahatla lütfen. Gerisini de boşver. Ucunda ölüm yok ya sonuçta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün bana çok iyi geldin gerek yorumunla, gerek hoş sohbetinle. Teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Merhaba Alice'cim,
    22 yaşındayım ve yüksek lisans öğrencisiyim, bu zamana kadar onlarca sınava girdim senin gibi. Okula erken başladım ve erken bitirdim ben. Ama faydası ne dersen, bence hiç. Çünkü lisanstan beri iş arıyorum ve bulamıyorum - ki iyi bir okuldan iyi bir başarıyla mezun oldum-. Üniversite sınavına da 2 kere hazırlandım. Artık bu sefer olsun, bir daha deneyecek gücüm yok hissini çok çok iyi anlıyorum. Umarım sana sınavda çok güzel bir sıra düşer, midende sıkıntı çıkmadan güzel güzel yaparsın sorularını ve girersin istediğin bölüme. Benim şuan okuduğum bölüme girmem imkansıza yakındı ve herkes daha açıklanmadan şansım düşük olduğu için teselli ediyor,canımı sıkmamamı söylüyordu ama oldu, tamamen şans. Sen içini olumlu tut, panik yapma ve kazandığını hayal et sürekli. Eğer olmazsa, o zaman zaten üzüleceksin, kendini şimdiden neden üzüyorsun? Yaşım oldukça genç ama benden sana bir tavsiye, gönlünden geçen neresiyse, ne mesleği yapmak istiyorsan 2 sene de olsa 5 sene de olsa 30 yaşına gelsen de vazgeçme. Yaşın inan bir önemi yok. Benim üniversitedeki tüm arkadaşlarım uzata uzata 18 yaşında girip 25 yaşında mezun oldular, benden 1 hafta sonra doğup hala üniversite sınavına giren arkadaşım var. Dediğim gibi takma kafana ve bu 3 gün bol bol umut et, canın isterse dua et ve neşeni korumaya çalış. Ben de senin için umut edeceğim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim. İnan gözlerim doldu. Hani umut ışığı gibi bir şey oldu. Rahatladım biraz. Beni düşünüp yazdığın için tekrar teşekkür ederim :)

      Sil
  6. anlayabiliyorum seni umarım şans senden yana olur ancak artık sınavı ve sınav sonrasını düşünme. güzel bir film izle, sevdiğin şarkıları dinle sınav muhabbetinden uzaklaş yani.

    hatta bak şunu izle http://www.imdb.com/title/tt0096283/?ref_=sr_1

    önerim bu. şöyle güzel bri film keyfi yap. çık azıcık alışveriş yap ama asla sınavı düşünme yok güveş gelir şu olur bu olur diye düşünme bende güneşi sevmiyorum senin gibiyim ancak sen sürekli ihtmaller üzerine kafa yorarsan strese girersin. gerek yok dünyanın sonu değil.

    bende 21 yaşındayım ama bölümümü sevemediğim için belki yeniden sınava giricem yani kendini sınırlandırma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerilerin için çok teşekkür ederim. Hepsini uygulamaya çalışacağım.

      Sana da hayatında başarılar diliyorum, umarım istediğin bir yere gelirsin :)

      Sil
  7. Ah,bebeğim,ne kadar doldun sen!Hepsi geçer,inan.Sonra gülerek bu anıları hatırlarsın.Ben de sınavdan önce çok stres basıyorsa,çalışmaya bırakıyorum ve başka şeylerle ilgilenmeye çalışıyorum,yani hoşuma gidecek şeyler.Allah sana kolaylık versin!Dualarımız seninle,tatlım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Ben de öyle olacağını umut ediyorum. Şimdilik kendimi bir şeylerle oyalamaya çalışıyorum. Tekrar teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Sıkıntısız hayat yok işte sevgili Alice.. Ablan olarak diyorum ki kendini hiç bırakma,salma... herşey geçiyor bri şekilde.. bunu da atlatırsın halledersin zaten ne olursa hayrına olacaktır hep bunun için dile..
    Benim blogumda makyaj gibi şeyler pek az var :) ama beklerim sevinirim ..
    kendine iyi bak tatlı kız

    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geleni yapıyorum. Umarım güzel şeyler olur.
      Olsun yine de bakıyorum bloğuna hemen.
      Teşekkür ederim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...