Bobblehead Bunny

28 Temmuz 2013

Kozmetik Diyetine Giriyorum ^_^ Diyet Arkadaşım Olmak İster misiniz?


Resim Google Görsellerden Alıntıdır. 

Hepimiz az çok birbirimiz gibiyiz. Nerede indirim görsek koşa koşa gidip bir şeyler alıyoruz. Orada mı indirim var? Hadi oraya... Burada mı indirim var? Hadi buraya... Bazen elimizde aynısından olsa bile ilerde kullanırız diyip stokçu zihniyetimizin kurbanı oluyoruz. Sonuç? Dolu çekmeceler, ağzına kadar dolu kutular. Bazen beğenilmeyip bir kenara atılan ürünler, eldeki ürün fazlalığı sebebiyle sıra gelmeyip son kullanma tarihi yaklaşanlar... 

Yukarıda bahsettiklerim sebebiyle kozmetik diyetine girmeye karar verdim. Daha önce girdim demiştim. Ama onun üzerine dayanamayıp bir sürü şey aldım. Bu sefer yanıma arkadaş arıyorum. Benimle beraber kozmetik dolabını fazla ürünlerden arındırmak için üç ay diyete girecek blogger arkadaşlarımı arıyorum. İsteyen bir ay sonra katılabilir, iki ay da yapabilir diyeti üç ay fazla geliyorsa. Ben bu sefer kararlıyım. Kimse istemese de ben diyet yapacağım. Ama bana destek olacak, destek olacağım birileri çıkarsa çok mutlu olurum.
Peki neler yapacağız ?

  • Öncelikle ihtiyacımız olmayan, az kullanılmış, hiç kullanılmayacak ürünlerden arınacağız. Bunları blog satışıyla satabilir veya uygun gördüğümüz kişilere verebiliriz. Ben elimdeki kullanmadığım, kullanmayı düşünmediğim pek çok ürünü dağıttım. İki kere sürülmüş bir ruj mesela. Benim elim gitmiyor ama belki annem veya bir arkadaşım çok severek kullanacak. Öyle ürünleri verdim gitti. Birkaç ürünü de blog satışında sattım birkaç ay önce. Şu an elimde verebileceğim, satabileceğim bir şey yok. Olduğunda hemen veriyorum zaten. Sizde de böyle ürünler varsa öncelikle onları elden çıkarabilirsiniz. 
  • İkinci yapacağımız şey ise bitmeye yakın, veya bir türlü bitmeyecek ürünlerden bir project pan oluşturmak. Bu hiç kullanmadığınız bir duş jeli olabilir. Eliniz bir türlü gitmez. Kullanılsın diye göz önüne çıkarırsınız. Son kullanma tarihi yaklaşan ürünler olabilir. Ya da uzun zamandır elinizde sürünen, bir türlü düzenli kullanıp bitirmeye yanaşmadığınız bir ürün olabilir. Ben yirmi ürünlük bir project pan oluşturdum. Yarın sizinle paylaşacağım :)
  • Kendinizi kullanıp bitirmeye teşvik etmek için her biten ürün için kafanıza göre para biriktirebilirsiniz. Mesela beş lira koyabilirsiniz. Bunu yapan bir blogger vardı. Çıkaramadım kendisini. Yine de fikir için teşekkür ediyorum. :)
  • 3 ay sonunda isteyen arkadaşlar anlaşıp, buluşup, alışveriş yapabiliriz. İstanbul buluşması için gönüllü olabilirim. Çok şey almak zorunda değiliz. Hani temsili olarak diyeti başarıyla tamamladık, hadi kendimizi ödüllendirelim buluşması olur :)
Benim düşündüklerim bunlar. Katılım için pek bir şart yok. Sadece bu süre içinde kendinize hiçbir şey almayacaksınız. Buna oje, renkli kozmetik, krem her şey dahil. Çok ihtiyacınız varsa alabilirsiniz bir tek. Atıyorum asetonunuz biter alırsınız. Ama elde olan bir şeyi almak yasak. Bir project pan oluşturacaksınız. Kendi kafanıza göre elden ürün çıkarabilirsiniz elinizde fazla ürün varsa. Amaç kozmetik malzemelerimizi azaltmak ve alışveriş yapasımız gelirse birbirimizi vazgeçirmek. Ne zaman alışveriş kriziniz gelirse benimle iletişime geçebilirsiniz bu süre içinde. Ben sizi ihtiyacınız olmadığına ikna ederim :)

Katılmak isterseniz bu yazıya yorum olarak katılmak istediğinizi belirtmeniz yeterli. Bloğunuzda paylaşmak zorunda değilsiniz. Ama project pan yazısı yazarsanız çok severek okurum.

Umarım bana arkadaş çıkar ^_^

Teşekkürler :)

53 yorum :

  1. Çok güzel düşünmüşsün kuzum ben varım :)
    En kısa zamanda da yazısını yazarım :)

    YanıtlaSil
  2. Valla bu cok guzel bir sey oldu benim icin. bende kendime arkadas ariyordum . almam gereken bir kac sey var ama onlari alip baslamam gerek , indirimi bekliyorum bayramda o yuzden indirim olmazsa da artik boyle devam ederim yapcak bir sey yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayramdan sonra katılabilirsin tabii ki :) Ama çok şey alma ihtiyaç yoksa :)

      Sil
    2. Tamam az sey alacagim ve katilacagim araniza :)

      Sil
  3. :)) ahaha çok iyi düşündün alice ben varım.
    Şu aralar elimde çıkaracağım ürün yok ama alacağım da ürün olmasın. Tamam anlaştık. Ama kozmetik alışverişinde olmayabilirim Ankaradayım çünkü,yada ben istanbula sık gelirim,geldiğim zaman gidebiliriz :))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim :)

      Elinde biriken ürün olmayan için sadece almama amaçlı bir diyet de olabilir tabii. Ben kilolardan kurtulmaya çalışırcasına biriken kozmetiklerden de kurtulmaya çalışıyorum :) Gelirsen gidebiliriz :)

      Sevgiler :)

      Sil
  4. Çok iyi fikir aslında. İstanbulda olsam gelirdim seninle. :) Ama zaten benim çok makyaj malzemem yok. Böyle diyetlere ihtiyacım yok --sayılır--. Allık bronzer far eyeliner primer ruj hiçbirini kullanmıyorum. :D Ama benim maskara takıntım var. Elimde şuan 20ye yakın maskara var. Birkaç hafta önce bir blog satışı koydum ama ilgilenen olmadı takipçim az olduğu için. Çevremde de makyaj yapan insan yok elimde kaldılar. :D Umarım arkadaş bulabilirsin ve projen başarıyla sonuçlanır! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu olurdum şahsen tanışsak :) Maskaralarını gördüm satışta. Ama bence çoğu kişi maskara almayı benim gibi hijyenik bulmuyordur, ondan satılmamıştır. Ararsan bulursun ama eminim birilerini. Yakın arkadaşlarına kuzenlerine falan sor :) Çok teşekkür ederim ^_^

      Sil
    2. Dün bir arkadaşım almak istedi ama vermeye elim gitmedi. Kurumazla inş. :( Ben de taşınmadan önce bitirip gitmek istediğim ürünler ve yenisi açılmadan bitirelecek ürünleri ayırmıştım. Onlarla ben de katılabilirim :)

      Sil
    3. Maskaralar çabuk kurur, keşke verseydin :/ Ben aynı anda iki tane almamaya, alırsam da açmamaya dikkat ediyorum. Evet, 5 ürünle bile katılınabilir. Amaç 1 Kasım dedim bugünkü yazımda, o tarihe kadar bir şey almamak :)

      Sil
  5. Çook yararlı bir yazı olmuş teşekkürler (:

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, çok mutlu olurum :)

      Sil
  7. Bende varımm :) birbirimizden güç alıp ekonomimizi güçlendirme vakti *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin :) Çok fazla şey alıyoruz. Birkaç ay almasak çok iyi para biriktiririz. Dediğin gibi ekonomimizi güçlendiririz :)

      Sil
  8. Tatlım çok güzel yazmışşın valla,aynı ben o yüzden ben de varım :)

    YanıtlaSil
  9. Bende katılmak istiyorum :) bu yıl çok para biriktirmem lazım ama öğrenci bütçemle her indirime atlayıveriyorum elimde de bir ton benzer ürün birikti artık dur demek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılman beni çok mutlu eder :) Bende de çok ürün birikti ve ben de öğrenciyim. Bu gidişe bir dur demek lazımdı :)

      Sil
  10. Bende bende destekçiyim,blogu açtığımdan beri dünyanın ürününü almışım geçenlere arkadaşlarıma bundan sonra kozmetik alırsam ellerime ellerime vurun dedim :) birbirimize dstek olursak alıp alıp bir köşeye koyduklarımıza sıra gelip en azından yenilerine yer açılır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğu açtığımdan beri ben de abarttım :) Birbirimizin eline vururuz artık :) Yenilere yer açılır ^_^

      Sil
  11. Ben de varım sevgili Alice. Zaten, blogumda da sürekli bahsedip duruyorum, bi anlamda ben başladım zaten bu olaya. Diyeti bozmamak adına birbirimizi cesaretlendirebiliriz :) Bitirdiğimiz ürün/ürünler ve almadığımız kozmetikler için :)

    Hatta ben uzun zaman önce "Hadi Bit Kutusu" projesi yapmıştım. Bitirmek istediğim ürünleri o kutuya koyuyordum. Şimdilerde yine başladım ve yukarıda bahsettiğin gibi bitirdiğim her bir ürün için bir kenara para koyuyorum :)

    Accayip bir şekilde işe yarıyor ;)

    Yani kısaca, yanındayım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de olman beni mutlu etti :) Ben de birbirimizi cesaretlendirelim istedim zaten :)

      "Hadi Bit Kutusu" fikri hoşuma gitti :) Ben de para koymayı düşünüyorum. Ödül gibi bir şey olur :)

      Sil
  12. çok gzel bir karar almışsın. ben çook uzun süredir bu durumu sürdürüyorum.elimde yarım yamalak ürünler vardı ve onları da senin dediğin gibi geçtiğimiz ay project pan yaparak bitirdim çok etkili oluyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Project pan çok yardımcı oluyor insana. İstemesen de kullanıyorsun çünkü o ürünü :)

      Sil
  13. Ah,bebeğim,ne kadar güzel bir şey yaptın!Ellerine fikirlerine sağlık.Bende varım!Ne yapıyoruz o zaman?Başlıyormuyuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım :) Çok teşekkür ederim. Yarın bir project pan yazısı yazıp başlatayım diyorum :)

      Sil
  14. Ne güzel düşünmüşsünüz.. Ben pek birşey alamıyorum kendime malum bebekdi kreşdi kredidiydi yorgunluktu derken kendime bakamıyorum hem zaman hem paradan sebep :)
    umarım katılım çok olur :)
    kolay gelsiin
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmeniz beni mutlu etti :) En güzeli almamak :)
      Çok teşekkür ederim ^_^

      Sil
  15. Çok güzel bir fikir :) Ben de adayım :) Gerçi ben project pan yerine aynı ürünlere kullanmak istediğim sıraya göre numara verip (son kullanma tarihi yaklaşan ve sevmediğim ürünler başta) geri kalan herşeyi yatağın altına kaldırıyorum. Ortalıkta sadece onlar olunca ister istemez bitiriyorsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılman beni sevindirir :) Ortalıktan kaldırmak da güzel fikirmiş, deneyebilirim :)

      Sil
  16. Bende varım :) geçen ailemin yanına gelirken fark ettim ne kadar saçma kozmetik üeünümün olduğunu bana da faydalı olur böylew tatil sonra istanbula dönünce bakacağım bi :) hepimize hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan bazen bir bakıyor, her yer kozmetik dolmuş :) Katılmana sevindim :) Hayırlı uğurlu olsun :)

      Sil
  17. Eve döner dönmez project pan için ürünlere bakacağım :)Fazla stoğum var çok yer kaplıyorlar. Bitsinler istiyorum. Destekle daha kolay olur hem bitirmemiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep beraber ürün fazlalıklarımızdan kurtulacağız :)

      Sil
  18. Valla ben tam 20-25 gün önce bi karar aldım. Bırak 2-3 ayı 2 sene mecbur ihtiyaç dışında kozmetik alışverişi yapmıycam. Ne mKyaj be bi cikt ürünü. 2 sene asla çok değil. Eminim 2015 temmuz ayında elimdekiler anca bitmiş olcak. Çünkü 1 yüz temizleme bana 9-8 ay gidiyorsa 3 yüz yıkama jeli anca bitecektir. Birde bunun yanında temizleme suları- sütlerinide hsb edersek ohooo. Makyaj malzemelerini hiç saymıyorum 1 ruj bana 2 sene gidiyor. Bunda çalışmama faktörünün çok etkisi var. Şimdilik evde oturduğum müddetçe yıllaaar yıllaar sürer eldekileri bitirmek :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir karar olmuş. Yani aslında ben de 2-3 sene almasam sıkıntı çekmem. Ama hem seviyorum hem de bir nevi işim gibi görüyorum. Yeni, merak edilen bir şey varsa hem benim alasım geliyor, hem de izleyicilerimin fikri olsun istiyorum. Çok ürünüm olduğunda da veriyorum bazı şeyleri. Bakalım sonumuz ne olacak :)

      Umarım kararından dönmezsin, çok güzel düşünüyorsun :)

      Sil
  19. Bir kaç aydır kendi kendime elimdeki eski ürünü bitirmeden aldığım yeni ürünü kullanmama yasağı koymuştum. Tabi kurallar yıkılmak içindir ne de olsa dimi? fazla dayanamadım :D Yazını okuyunca heyecanlandım gaza geldim, bende varım sanırım yani en azından deneyeceğim... sevgiler

    http://beautybooop.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyete hoşgeldin :) Project pan yazını da okudum ve diğer yazıma da ekledim. Bol şans :)

      Sil
  20. bende katılmak istiyorum çok mu geç kaldım yoksa?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılabilirsin tabii ki :) Ama biz 1 Kasım'da bitiriyoruz, sen 2 ay diyet yapmış olursun bizimle bitirmek istersen :)

      Sil
    2. ben de yaklaşık bir aydır diyetteydim zaten,project pan a da başlamış oldum bu sayede=)blogda yazımı bile yazdım sevgileer=) http://kirmizininmakyaji.blogspot.com/2013/08/kozmetik-diyetiproject-pan.html

      Sil
    3. Teşekkür ederim :) Listeye ekledim :)

      Sil
  21. Ben de yeni keşfettim blogu, ben de geç de olsa katılabilir miyim acaba? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman yazımı yazdım bilee :)

      http://analjezikniyetine.blogspot.com/2013/08/kozmetik-diyeti-project-pan.html

      Sil
    2. Birazdan ekleyeceğim, teşekkür ederim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...