Bobblehead Bunny

29 Haziran 2013

DIY- Kendin Yap- Ruj Tutacağı/Rujluk


Rujlarım çekmecemde yan şekilde koyunca çok fazla yer kaplıyordu. Ben de onları dik biçimde tutmanın yollarını aramaya başladım. Yabancı sitelerde kolay bir kendin yap önerisi görünce ben de kendimce yapmaya çalıştım. Sizinle paylaşmasam da olmazdı tabii ^_^


Malzemeler:

1. Karton- Ben Koton'un karton hediye kutusunu kullandım. 
2- Cetvel- Evde cetvel bulamadım, mezura kullandım. Çok başarılı olmadı, cetvelle daha iyi olurdu. 
3- Makas
4- İstediğiniz boyda bir kutu. Ben küçük dikdörtgen bir kutum vardı onu tercih ettim. 
5- Koymamışım ama çizim için kalem.

Yapılışı:


1- Öncelikle kutunuzun boyuna kaç tane ruj alacağını rujlarınızı yanyana koyarak ölçün. Yukarıda gördüğünüz gibi benimki 7 ruj alacak kadar büyüktü. 


2-Diğer tarafıyla kaç ruj alacağını da ölçün. Benimki 3 ruj alıyordu.


3- Sonra kutunun boylamasına ve enlemesine şeritler kesin. Ben boyuna 3 kutucuk elde edeceğim için uzun 2 şerit, enine 7 kutucuk elde edeceğim için 6 kısa şerit kestim. Bunları kutunun ölçüsüne göre yaptım. Bu adımın resmini çekmemişim:)

4- Sonra uzun şeridi 7 bölme oluşturacak şekilde, kısa şeridi de 3 bölme oluşturacak şekilde ölçüp işaretledim ve işaretlediğim yerlerden çentik atacak şekilde kestim. Sizin kutunuz kareyse aynı boyda da olabilir şeritler. Tamamen yaptığınız kutuyla alakalı. 


5- Çentikleri çok derinden açmayın ki yırtılmasın sonra :) Bu gördüğünüz çentiklere kısa olanlarınkini geçirdim ve birleştiler :)


6- Bu şekilde oldu sonuç. Yani kısa ve uzun olanların çentiklerinin birbirine ters şekilde iç içe geçtiğini düşünün.  Ben ölçümleri ve kesimleri çok sağlıklı yapmadığımdan bol kıvrımlı oldu. Ama böyle de ilginç oldu. Kullandıkça biraz düzeldi de sanki :)


7- Yaptığınız bölmeyi kutunuza oturtun. Düzgün ölçümlerle muntazam olabilir sizinki, benimkinin kusuruna bakmayın :)


8- Rujlarınızı baş aşağı yerleştirin. Böylece renkleri ve numaraları göreceğinizden aradığınızı bulmanız kolaylaşacak. 

Ben ruj tutacağımı çok sevdim. Bana yerden çok kazandırdı ve aynı marka olan rujları bir bakışta birbirinden ayırt edebildiğimden ararken büyük kolaylık oldu. Ayrıca projenin maliyeti yoktu evde olan şeyleri değerlendirdiğimden. Karton ve kutuyu satın alsanız bile 10 lirayı geçmeyecek bir kendin yap projesi. Ama herkesin bir kutusu vardır sanıyorum:) Karton da bir lira tutmaz zaten. 

Nasıl buldunuz? Sorularınızı ve yorumlarınızı bekliyorum ^_^


23 yorum :

  1. çok hoş olmuş :)

    bana harika bir fikir verdin. ne zamandır istediğim bir şeydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)

      Fikir verebildiysem ne mutlu bana :)

      Sil
  2. ben çok beğendim güzel fikir denemeye değer :))

    YanıtlaSil
  3. Süper bir çalışma olmuş :) bende hemen denemeliyim :))

    YanıtlaSil
  4. Süper olmuş. :) Ben de yapacağım mutlaka ama çok rujum yok, ojeler için kullanacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ojeler için de olabilir, hiç aklıma gelmemişti :)

      Sil
  5. Çok güzel bir fikir eline sağlık güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
  6. Ay çok güzel olmuş ama bu. Yapacağım ben de en kısa sürede :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanılmaz kullanışlı bir şey. İstersen ben de yaparım sana tatlım ^_^

      Sil
  7. Ay düşünmen bile yeter tatlım :*

    YanıtlaSil
  8. Güzel bir fikirmiş, bana yerden çok zamandan kazandıracağına eminim çekmecemde kapağını açıp neymiş bu diye bakmaktan. :-D Eline sağlık. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir vermiş olmama sevindim :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Güzel fikir hatta bunu geliştirebiliriz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu haliyle bile çok kullanışlı. Sadece daha güzel, süslü olabilirdi :)

      Sil
  10. Çok muntazam olmuş :) Çok beğendim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Yalnız bu bayağı güzel olmuş ya, çok iyi fikirmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptığım en kullanışlı proje diyebilirim. Rujlarımı bir topladı ki anlatamam :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Çok hoş olmuş :) ben yaptım ama maalesef kullanamadım, çok bölmeli yaptığım için yamuldu sanırım :/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...