Bobblehead Bunny

21 Mayıs 2013

DIY-Kendin Yap- DVD Kabından Far Paleti Yapımı


Bugün değişik bir kendin yap projesiyle sizinleyim. Baktım teklidir, ikilidir, dörtlüdür, farlarım almış başını gidiyor, ben de düştüm hepsini bir araya getirmenin peşine. Bu tarz bir şey piyasada pahalı olacağından kendim yapmayı denemek istedim.


Malzemeler

Fon kartonu
Silikon tabancası ve silikon
Mıknatıslar
DVD kabı
Makas
Süslemek için taş vs.

DVD kabını kırtasiyeden 65 kuruşa aldım. Silikonlar 75 kuruş. Bir tanesini kullandım. Mıknatıslar dergiden çıkmıştı. Siz de lokantalardan falan alabilirsiniz belki. Karton da 75 kuruştu. Taşlar 1 lira idi. Bir tane daha DVD kabı duruyor boş iki tane almıştım. Yani 5 lira gibi bir bütçeyle iki tane bile yapabilirsiniz. Silikon tabancanız yoksa silikonu mumda eritebilir, ya da alternatif yapıştırıcı kullanabilirsiniz.


Yapılışı

1-Öncelikle kutumuz kadar bir parça karton çizip kesiyoruz.


2-Sonra ise DVD'nin içindeki çentikleri kesiyoruz. Keskin bir makas olmalı. Elinize de dikkat edin aman :)


3- Kesince böyle görünüyor. DVD koyulan yeri de kesebilirsiniz ama ben üzerini fon kartonuyla örtmeyi tercih ettim.


4-Kestiğimiz fon kartonunu sol tarafa göre küçültüp silikonla yapıştırıyoruz. Ben katlanan yere de silikon sıkmışım aman siz yapmayın, yamuluyor sonra.


5-Sağ taraf ise bizim paletimiz olacak. Mıknatısların düzenledikten sonra arka tarafına silikon sıkıp sabitliyoruz.


6-DVD'nin dış poşetini çıkarıp yine DVD boyunda iki karton kesiyoruz. Dış tarafın ön ve arkasına yapıştırıyoruz. Ortadaki katlanan yere gelmemesine dikkat edin, açılıp kapanırken sorun olabilir.


7-Geldik süslememize. Ben taşlarla Hello Kitty yapmayı tercih ettim. Önce çizdim. Sonra silikonla taşları tek tek yapıştırdım. Farklı şeyler çizebilir, farklı renklerle ve şeylerle süsleyebilirsiniz. 


8- Paleti yapmak zor değil de farları çıkarmak çok zor iş. DİKKAT! Kırılırsa arkasından ağlayacağınız farlarınıza dokunmayın. Benim kayıplarım oldu. Kırılmasa bile çizilenler çok oldu. Ben farları çakmakla dibinden ısıttım. Sonra da kalın bir iğne yardımıyla çıkardım. 

Sonuç


Çöpe gidenler: Essence kaş farını mıknatıs tutmuyor. Kırıldı da zaten. H&M far da son anda kırıldı. Attım onları napalım kalan sağlar bizimle olsun. Farların kaplarını atmadım. Sonra onlara lipbalm yapma projem var.


Paletin içinin son görüntüsü bu. Daha çıkarmadığım, kıyamadığım farlarım oldu, ilerleyen zamanlarda çıkarırsam bol bol yer var onlara da. Üst tarafa bir ayna da eklemek istiyorum ^_^ Daha geliştirilebilir bir proje bu yani. Belki bir çalışma daha yaparım :)


Dışının da son görüntüsü bu. Nasıl, çalışmamı beğendiniz mi? Sorularınız olursa yorum kısmına yazın lütfen :)

Umarım severek okumuşsunuzdur. Sevgilerimle ^_^

20 yorum :

  1. güzel olmuş canım bende metal kutuyla yapmıştım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Metal kutular çok yüksek oluyor diye DVD kabı kullandım ben yoksa oradaki kutuya yapmayı düşünüyordum :)

      Sil
  2. Çok güzel bir fikir gerçekten, tebrik ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir bana ait değil ama çalışma bana ait :) Yabancı bloglar sağolsun gördüm aklıma girdiler :)

      Sil
  3. Basligi okuyunca bile inanamadim cok mantikli:) Daha bu sabah su farlara bir care bulsam diye dusunuyordum da palete para vermek istemiyordum. Cok sirin olmus guzel gunlerde kullanmaniz dilegiyle^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle düşündüm bir sabah ve arayışa geçtim. Sonuç bu:) Teşekkür ederim ^_^

      Sil
  4. Çok iyi fikir canım :)
    O farları yapıştırdın mı orasını kaçırdım mı ben : ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım, mıknatıs yapıştırdım. 5. maddede belittiğim gibi. Farlar da demir kaplarda olduğu için mıknatısa yapışıyorlar:)

      Sil
  5. Sevdim ben bu fikri :) youtube de bunun küçük versiyonu yapıp o gün için kullandığımız farlari falan koydukları bir versiyonu vardı .Küçük dediğim avuciçi kadar işte :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu yorumu bu zamana kadar nasıl görmemişim :/ Çok özür dilerim gerçekten. Küçük yapılması da günlük şeyleri taşımak için iyi olur :)

      Sil
  6. Makyaj malzemeleriniz için yaptığınız organizeler çok hoş, ne güzel de olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Kırılanları alkolle yeniden eski haline yakın bir konuma getirebiliyorsun. Veya biraz vazelinle karıştırıp ruj da yapabilirsin. Nette tutorialları var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Essence kaş farlarını yapmaya çalıştım ama pek de başarılı olmadılar. Çok da önemli değillerdi, attım gitti :) Teşekkür ederim yine de, vazelini hiç düşünmemiştim mesela :)

      Sil
  8. DIY projelerin çok hoş Alice :) Bu da yine baya güzel olmuş. Evet ayna falan eklersen çok hoş durabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin ^_^ Ayna çok güzel olur ama bulamadım :/

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...