Bobblehead Bunny

30 Ocak 2013

Makyaj Malzemelerini Düzenleme



Hepimizin en çok yakındığı durumlardan biri olsa gerek makyaj malzemelerimizi bir türlü düzenleyemediğimiz. Bu konuyu çok düşündüğümden araştırma yaptım ve belki size de fikir verir diye bir yazı hazırlamak istedim.

Makyaj malzemelerimizi düzenlemeden önce yapmamız gereken şeyler var:

1- Eskilerden ve kullanmadıklarınızdan kurtulun

Zamanı geçmiş ürünleri atmak ve alıp da kullanmadığınız ürünleri başkalarına vermek bir çözüm olabilir. O rengi kullanmayı sevmiyor olabilirsiniz ama belki de annenizin, kuzeninizin ya da yakın arkadaşınızın rengidir!

Ürünlerin kullanma tarihinin geçip geçmediğine karar vermek için not defteri tutarak aldığınız tarihleri yazmak da iyi bir fikir olabilir. Böylece ne zaman aldığınızı bilir, tarihi geçmeden bitirmeye çalışırsınız.



2- Temizleyin


Özellikle aralarında dökülüp diğer makyaj malzemelerinin dış kutularını boyayan ürünleriniz varsa önemli bir aşama. Islak mendille nazikçe temizleyebilirsiniz. İç kısmında tozutan plastik kısımları da hafifçe silebilirsiniz.

Fırçalarınızı yıkamanız da çok önemli. Mümkünse aynı fırçayı yıkamadan uzun süre kullanmayın. Sünger kullanıyorsanız arada bir değiştirmeniz de iyi bir fikir.

Şimdi düzenlemeye hazırsınız. Peki nasıl düzenleyeceksiniz? Bu konuda birkaç fikir vereceğim:

1-DIY- Makyaj Panosu

İnternette gezinirken bu fikri buldum. Asacak ya da koyacak açık bir alanım olsa yapardım, çok hoşuma giden bir fikir oldu. Metal bir tepsiyi istediğiniz gibi süsleyip makyaj malzemelerinin arkasına güçlü bir mıknatıs- en sevdiğiniz farınızın düşmesini istemezsiniz- yapıştırarak bu panoya sahip olabilirsiniz!


2- Plastik çekmeceler

Makyaj malzemelerinin çokluğuna göre bu çekmecelerden edinebilirsiniz. Her şeyi satan katlı mağazalar olur ya hani orada bu tarz şeyler satılıyor 10-15 liraya. Her çekmeceyi farklı çeşit ürüne ayırarak daha düzenli çekmecelere sahip olabilirsiniz.

3-Çekmece Düzenleme


Bir çekmecenizi makyaj malzemelerinize ayırıp çekmece düzenleyiciyle ürünlerinizi toparlayabilirsiniz. Çekmece düzenleyicileri Ikea'da bulabilirsiniz. Bulunduğunuz yerde Ikea yoksa internetten almayı deneyebilir ya da alternatif çözümler üretebilirsiniz. ( Güzel bir çatallık kullanabilirsiniz mesela)


Resimler alıntıdır.



Umarım yazımı beğenmişsinizdir, daha değişik fikirleriniz varsa lütfen yorumlarınızı eksik etmeyin:)

Sevgiler,




11 yorum :

  1. En güzeli sonuncusu :)) Düzenli :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de 2 numaralı çözümü kullanıyorum çok rahat oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boş bir çekmece olmaması durumunda alternatif bir çözüm :)

      Sil
  3. çekmece içi dolap sanırım benim favorim olabilir.. :)
    ama mıknatıs fikrini de çok sevdim..gayet zekice..^o^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım tek sorun güçlü bir yapıştırıcı ve mıknatıs bulmak :)

      Sil
  4. En beğendiğim saklama ürünler Muji'ninkiler. Bakınız bu abla yapmış, çok şık: http://www.messywands.com/2012/11/the-messy-wands-non-guide-to-makeup.html?m=1
    Şeffaf akrilik çekmeceler çok hoş özellikle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzelmiş, fikir için teşekkürler:)

      Sil
  5. Güzel fikirler edindim sayende çok teşekkürler ;)
    www.locosmetico.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Mimledim seni ! :))

    http://oscarlikbayan.blogspot.com/2013/01/mimlendim.html

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...